Over ons

Wie is PharmaXpert?

PharmaXpert is een online apotheek die erop gericht is om alle voorschriftvrije geneesmiddelen en parafarmaceutische producten voor iedereen beter betaalbaar maken.
 
 

Farmaceutische zorg bij PharmaXpert.

Farmaceutische zorg wordt hoog in het vaandel gedragen in ons team van gecertifieerde apothekers. Ons team apothekers staat volledig ter uwer beschikking voor alle vragen of problemen betreffende uw gezondheid. Wij wensen onze kerntaken als apotheker door te trekken online en elke patiënt maximale Farmaceutische zorg garanderen. Elke bestelling wordt aandachtig gecontroleerd door een apotheker en moet steeds goedgekeurd worden. Bij verdere vragen of eender welke aarzeling neemt onze apotheker proactief contact op met U. Uw gezondheid en veiligheid  staat centraal bij ons. Wij nemen enkel genoegen met maximale Farmaceutische zorg, ook online!   
 

Aanbod en voorraad 

Ik zoek een bepaald product maar kan het niet vinden?
Momenteel hebben we nog niet alle artikelen online staan. We zijn ermee bezig om ons assortiment zo snel mogelijk uit te breiden. Heeft u suggesties voor een bepaald artikel, laat het ons dan weten via klantenservice@pharmaxpert.be. We zullen dan kijken of we dit artikel kunnen toevoegen aan ons assortiment.


Ik zoek een bepaald geneesmiddel zonder voorschrift maar kan het niet vinden?

Momenteel hebben we nog niet alle geneesmiddelen zonder voorschrift online staan. Alle geneesmiddelen zonder voorschrift zijn wel beschikbaar en kunt u bij ons bestellen via klantenservice@pharmaxpert.be.
We zijn er mee bezig om ons assortiment zo snel mogelijk aan te vullen met alle geneesmiddelen zonder voorschrift. Heeft u hiervoor een suggestie? Wij horen het graag via klantenservice@pharmaxpert.be 
en zullen kijken of we het artikel kunnen toevoegen aan ons assortiment.


Ik twijfel welk product ik nodig heb, kan ik hier advies over krijgen?

De apotheek is te bereiken op  09 221 15 05 van maandag tot en met vrijdag van 9:0)-12:00 uur en 14:00 – 19:00 uur.
Een mail sturen is ook mogelijk, deze kunt u sturen naar: klantenservice@pharmaxpert.be
Eén van onze gecertificeerde apothekers helpt u graag.  

Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?
Bovenin de website kunt u gemakkelijk zoeken op een product. Voer in de zoekbalk  het gezochte product in. Staat het product wat u zoekt niet tussen de zoekresultaten? Dan hebben we het op het moment niet op voorraad. We kunnen het echter wel voor u bestellen. Neem in dat geval contact met ons op. 
 

Registreren en aanmelden

Hoe registreer ik mij als klant
Wilt u een bestelling plaatsen op de website van PharmaXpert? Dan is het van belang dat  u zich eerst registreert voordat de bestelling geplaatst kan worden.
Geneesmiddelen, medische hulpmiddelen of andere producten waarbij een beroep wordt gedaan op de deskundigheid van PharmaXpert behandelen wij alleen als de identiteit van de cliënt zorgvuldig kan worden vastgelegd. Voor het aanleveren van wijzigingen in uw persoonlijke gegevens waaronder het geneesmiddelengebruik en ziektebeelden bent u zelf verantwoordelijk. Alleen als deze gegevens correct of volledig zijn ingevuld kunnen wij onze taak goed uitvoeren en de medicatieveiligheid in het oog houden.
Zijn er wijzigingen in uw persoonlijke gegevens, geef deze dan zo snel mogelijk aan ons door.
 

Welke gegevens worden bijgehouden?

De volgende gegevens worden bewaard:
1. Login-gegevens: zo kunt u zich altijd aanmelden en online een bestelling plaatsen
2. Medische gegevens: zodat onze apothekers u altijd zorginhoudelijk advies kunnen geven.
3. Contactgegevens: Uw telefoonnummer en e-mailadres. Mocht de apotheker een vraag hebben met uw bestelling, dan kunnen we altijd contact met u opnemen.
 
Waarom heeft PharmaXpert een telefoonnummer van mij nodig?
Mochten wij vragen hebben over uw bestelling, dan kunnen wij u telefonisch bereiken.
 
Waarom stelt u vragen over mijn gezondheid?
Geneesmiddelen, medische hulpmiddelen of andere producten waarbij een beroep wordt gedaan op de deskundigheid van PharmaXpert behandelen wij alleen als de identiteit van de cliënt zorgvuldig kan worden vastgelegd. Voor het aanleveren van wijzigingen in uw persoonlijke gegevens waaronder het geneesmiddelengebruik en ziektebeelden bent u zelf verantwoordelijk. Alleen als deze gegevens correct of volledig zijn ingevuld kunnen wij onze taak goed uitvoeren en de medicatieveiligheid in het oog houden.
Zijn er wijzigingen in uw persoonlijke gegevens, geef deze dan zo snel mogelijk aan ons door.
 
Hoe kan ik me aanmelden? Wat is mijn login?
U kunt zich registreren door een account aan de maken op onze website. Klik rechts bovenin op de link ‘Inloggen/Registeren’ en vul uw gegevens in. Tijdens het registreren kiest u ook een e-mail adres en wachtwoord. Hiermee kunt u altijd inloggen en bestellen op onze website.

Hoe log ik in op de website?
Klik rechts bovenin op de link 'Inloggen/Registreren' en vul uw e-mailadres en wachtwoord in. Klik vervolgens op de button 'Log in'. U bent nu ingelogd op de website.  

Wat als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u een nieuwe aanvragen via de link;   https://www.pharmaXpert.be/nl/Special-Pages/Login.aspx 

Ik heb een nieuw e-mailadres. Hoe kan ik dat wijzigen?
U kunt een mail sturen naar klantenservice@pharmaXpert.be waarin uw oude en nieuwe e-mailadres vermeld staat. Deze kunnen we dan voor u aanpassen.
 

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Stap 1: Kies uw producten uit en plaats ze in de winkelmand.
Stap 2: Klaar met winkelen? Ga naar het winkelmandje door op het winkelmand icoontje te klikken rechts bovenin.  Zo komt u op de winkelmand pagina terecht waar u de bestelling kan controleren. Klopt de bestelling? Klik dan op bestellen.
Stap 3: Als u voor het eerst een bestelling plaatst dient u zich nu eerst te registreren. Bent u al geregistreerd? Dan kan u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.
Stap 4: U kiest nu de gewenste betaalmethode en kan de bestelling afrekenen. Als u heeft afgerekend ontvangt u een bevestiging per e-mail. De bestelling wordt vervolgens door ons in behandeling genomen en zo snel mogelijk naar u opgestuurd.  
 

Is mijn bestelling succesvol afgerond?

Zodra uw bestelling succesvol is afgerond ontvangt u van ons een orderbevestiging op uw e-mailadres.  
 

 

Ontvang ik een factuur bij mijn bestelling?

U krijgt van ons alleen een orderbevestiging. Deze ontvangt u op het opgegeven e-mailadres.  


Wat is het ordernummer van mijn bestelling?

Het ordernummer vindt u in de e-mail met de orderbevestiging in de linker bovenhoek.  
 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ben iets vergeten. Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

Helaas is het niet mogelijk om achteraf nog artikelen toe te voegen aan uw bestelling.
Uw bestelling wordt nu zo snel mogelijk klaargemaakt door ons team. Wel is het altijd mogelijk om nog een bestelling te plaatsen.
 

Waar kan ik de status van mijn bestelling vinden?

Als uw bestelling in een doos wordt verzonden ontvangt u van ons en Track & Trace code. Wordt uw bestelling per brievenpost verstuurd, dan kunt u deze helaas niet volgen.  
 

Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren?

Als u uw bestelling wilt annuleren kunt u contact opnemen via het telefoonnummer op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
Is uw bestelling nog niet verzonden? Dan annuleren wij uw bestelling kosteloos.
 

Ik heb een  verkeerd afleveradres opgegeven, kan ik dit aanpassen?

Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via telefoonnummer 09 221 15 05 maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur. Het afleveradres kan nog gewijzigd worden als de bestelling nog niet verzonden is.
 

Wat moet ik doen als ik per ongeluk een dubbele bestelling heb geplaatst?

U kunt contact opnemen via het telefoonnummer op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur. Is uw bestelling nog niet verzonden? Dan annuleren wij uw bestelling kosteloos.  
 

Ik heb bij mijn bestelling gekozen voor de betaaloptie bankoverschrijving maar zou toch liever online willen betalen. Kan ik dit nog aanpassen?

Als u uw bestelling wilt annuleren kunt u contact opnemen via het telefoonnummer op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
Is uw bestelling nog niet verzonden? Dan annuleren wij uw bestelling kosteloos. Hierna kunt u een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste betaalmethode.  
 

Kan op basis van producten die ik eerder gekocht heb een nieuwe bestelling plaatsen?

Deze functionaliteit is helaas nog niet beschikbaar in onze webshop, maar wij zijn continu bezig met het verbeteren van onze webshop.
Wilt u een zelfde artikel opnieuw bestellen? Zoek het artikel eenvoudig op via de zoekbalk en plaats het opnieuw in uw winkelmandje.
 

Betalen

Kan ik veilig online betalen?

Online betalingen  verlopen via Mollie B.V., een erkend bedrijf dat de betalingen verzorgd voor ondernemingen. U kunt met Mollie B.V. gegarandeerd veilig betalen.  
 

Welke betaalmogelijkheden biedt PharmaXpert?

U kunt bij PharmaXpert betalen met uw creditcard (Visa, mastercard), Bancontact of middels rechtstreekse overschrijving via uw bank in Mollie.  
 

Ik weet niet zeker of mijn betaling succesvol is afgerond?

U ontvangt een bestelbevestiging van ons zodra uw betaling door ons is ontvangen
Heeft u geen bevestiging gehad maar is het bedrag wel van uw rekening afgeschreven neem dan contact op met de klantenservice. Bereikbaar op  telefoonnummer op maandag t/m vrijdag 9:00-12.30 & 14:00 - 19:00 uur.  
 

Levering

Kan ik mijn bestelling ook in de apotheek ophalen?

Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling in de apotheek op te halen.
 

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestelling onder de €50 rekenen wij €2.99 verzendkosten. Bestellingen boven de €50 worden gratis verzonden.
 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Als u uw bestelling vóór 14:00 uur heeft geplaatst wordt het nog dezelfde dag verstuurd met B-post. In dit geval ontvangt u het pakket de volgende dag. Uiteraard zijn wij wel afhankelijk van de voorraad van de artikelen en de verzendpartij of wij deze levertijden daadwerkelijk kunnen waarmaken.
 

Kan mijn bestelling ook ergens anders dan mijn thuisadres worden afgeleverd?

Natuurlijk, geef dan een ander afleveradres op tijdens het bestelproces via de knop ‘afleveradres’.  
 

Kan ik een datum kiezen waarop mijn bestelling bezorgd zal worden?

Op dit moment is dat helaas nog niet mogelijk.
 

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

U ontvangt, mits uw bestelling in een grotere doos is verpakt, een Track & Trace om hem te volgen. Indien uw order in een brievenbusdoos ontvangt, kunt u er vanuit gaan dat u hem de volgende werkdag in huis heeft.  
 

Ik was niet aanwezig toen de bezorger langskwam, waar is mijn pakket nu?

Als u afwezig bent stopt de postbode een afwezigheidsbericht in uw brievenbus. Met dit bericht kan u of een derde het pakketje binnen 14 dagen ophalen in het postkantoor of het PostPunt dat op het afwezigheidsbericht staat.
Via www.bpost.be/nieuweaanbieding kunt u ook aangeven als de postbode het pakket nog een keer op hetzelfde adres mag aanbieden.
 

Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn nieuwe adres doorgeven?

Wij passen het adres graag voor u aan. Het enige wat u hoeft te doen is een mail met uw nieuwe adres sturen naar: klantenservice@pharmaxpert.be
 

Kan ik een pakket weigeren?

Heeft u een bestelling niet op tijd kunnen annuleren? Dan kunt u gebruik maken van het herroepingsrecht van 14 dagen. Als uw bestelling aan huis wordt geleverd kunt u de postbode laten weten dat u het pakket niet accepteert.
Neemt u het pakket aan en wilt u het later retourneren dan dienen alle producten aan de retourvoorwaarden te voldoen om uw geld terug te krijgen.
 

Het afleveradres klopt niet, wat nu?

Neem zo snel mogelijk  contact op met de klantenservice via het telefoonnummer op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
Als het pakketje nog niet is verzonden kan de klantenservice het afleveradres nog voor u wijzigen.
 

Mijn pakket is beschadigd, wat kan ik doen?

Neem alstublieft contact op met de klantenservice via het telefoonnummer op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
 

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat  nu?

Neem alstublieft contact op met de klantenservice via het telefoonnummer op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
 

Volgens de Track & Trace is mijn pakket geleverd, maar ik heb niks ontvangen?

Is het pakket niet bij uw buren, het postkantoor of een Postpunt geleverd? Neem dan alstublieft contact op met de klantenservice via het telefoonnummer op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
 

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Alle bestellingen zonder geneesmiddelen kunnen worden geretourneerd. Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen bedenktijd. In deze periode kunt u uw bestelling herroepen.
Na herroeping heb je 14 dagen de tijd om uw artikelen terug te sturen. Vul hiervoor het retourformulier in. Let er tevens op dat u de artikelen in de originele verpakking retourneert en de pakbon toevoegt. We verzoeken u ook om het pakket in een doos te retourneren.
 

Hoe lang duurt het voordat ik geld terug krijg van mijn geretourneerde artikelen?

Zodra wij de artikelen die retour zijn gestuurd hebben ontvangen gaan wij aan de slag met de controle hiervan en met jouw terugbetaling. Het aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen na controle van jouw pakket vergoed. Het bedrag ontvang je op de rekening waarmee de bestelling is geplaatst. Als producten beschadigd zijn, kunnen er kosten in rekening gebracht worden.


Hoe ontvang ik de terugbetaling van mijn retour?

Wij zorgen dat het aankoopbedrag aan u geretourneerd wordt op dezelfde betaalmethode. Het kan zijn dat de klantenservice contact met u opneemt als u met creditcard heeft betaald. Dan hebben zij een rekeningnummer nodig van u om het naar u over te maken.
 

Retour formulier

Open het retour formulier
 

E-mailberichten

Wat is het e-mailadres van PharmaXpert?

U kunt ons bereiken op het volgende mailadres: klantenservice@pharmaxpert.be


Ik ontvang geen mails van PharmaXpert?

Het kan zijn dat u een typefout heeft gemaakt tijdens het invoeren van uw e-mailadres. Neem alstublieft contact op met de klantenservice via het telefoonnummer 09 221 15 05 op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
 

Ik wil geen mail ontvangen van PharmaXpert, kan dat?

Dit kan helaas niet, maar wij zullen alleen noodzakelijke e-mails versturen die betrekking hebben op uw bestelling of klantenservice vraag.
 

Wat is de reactietermijn  van de klantenservice?

Wij streven ernaar uw e-mailbericht binnen één werkdag te beantwoorden.

 

Dienst na verkoop

Kan ik mijn bestelling retourneren?

U kunt u bestelling altijd retourneren tenzij het gaat om geneesmiddelen en medische hulpmiddelen. Geneesmiddelen en medische hulpmiddelen kunnen alleen geretourneerd worden bij een gebrek of defect én alleen na contact met de klantenservice.
 

Waarmee moet ik rekening houden als ik een bestelling wil retourneren?

Neem contact op met de klantenservice als u geneesmiddelen of medische hulpmiddelen wil retourneren. Voor alle andere producten kunt u een retourformulier invullen.
Let er tevens op dat u de artikelen in de originele verpakking retourneert en de pakbon toevoegt. We verzoeken u ook om het pakket in een doos te retourneren.
 

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat  nu?

Neem alstublieft contact op met de klantenservice via het telefoonnummer  09 221 15 05 op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
 

Mijn pakket is onvolledig, wat nu?

Neem alstublieft contact op met de klantenservice via het telefoonnummer 09 221 15 05 op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
 

Mijn pakket is beschadigd, wat kan ik doen?

Neem alstublieft contact op met de klantenservice via het telefoonnummer 09 221 15 05 op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
 

Mijn pakket is niet geleverd?

Controleer of uw betaling is geslaagd en of u een bestelbevestiging heeft ontvangen. Heeft u een bevestiging van ons ontvangen maar geen pakket, neem dan alstublieft contact op met de klantenservice via het telefoonnummer 09 221 15 05 op maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
Houd er wel rekening mee dat de bezorgtijd 2 tot 3 werkdagen kan duren.
 

Wat houdt de farmaceutische zorg in?

Het team van PharmaXpert staat volledig ter uw beschikking. Onze kerntaken als apotheker nemen we ook online uitermate serieus. We willen elke patiënt maximale farmaceutische zorg garanderen. Een apotheker controleert elke bestelling aandachtig en keurt deze goed. Heeft de apotheker vragen dan zal er altijd proactief contact met u worden gezocht.

 

Overig

Ik heb het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden?
U kunt contact opnemen met één van onze apothekers op het telefoonnummer 09 221 15 05 van  maandag t/m vrijdag 9:00 – 12:30 en 14:00 – 19:00 uur.
Onze gecertificeerde apothekers staan klaar om u te helpen.